tisdag 8 juni 2010

Sista samtalet

Dagens sista samtal innan jag gick. Mannen i luren med fet stil.
- Bildredaktionen, Dareberg.
- Hej jag heter X och jag ringer från X. (en stor dagstidning)
- Hej.
- Vi har gjort en intervju med en av era medarbetare och jag undrar om jag kan få en bild av henne.
- Visst, var vill du att jag skickar den?
- Vad har du ?
- Har, jag har en med vit bakgrund.
- Nej, nej för fan i redaktionsmiljö ska det vara.
- Det har vi inte.
- Fixa det imorgon.
- Det kan vi tyvärr inte göra.
- Men va fan, ta en bild på henne och maila den innan lunch.
- Vi klarar inte det med den bemanning vi har, jag är ledsen.
- Men VA FAN, vad är ni för nyhetstidning?
- Jaaaa, vi heter Sydsvenskan, det är hit du ringt. Vi gör en tidning varje dag.
- Jävla skit! Kan ni inte ens fixa en bild åt oss.
- Nej, varför skulle vi det, vi prioriterar vår egen tidning i första hand.
- Men va fan, jag får väl skicka en egen fotograf då, vi är nämligen en nyhetstidning.
- Ja men så bra, så jobbar vi också när vi ska göra reportage.
- Jävla idiot!
Han lägger på men jag tror jag får fram min sista grej.
- Tack för påringningen.
Jag lägger på.
- Jävla idiot!

7 kommentarer:

Sebastian LaMotte sa...

Otroligt vilken attityd vissa människor har. Lite vänligare framtoning hade ju inte skadat. Den personen skulle de sätta i källaren utan någon kontakt utanför deras egen redaktion

FotoSell sa...

hehe, skulle vara oerhört roligt att få veta vem och vilken tidning det var....
mvh Sellman

Johan Marklund sa...

Expressen?

Angelica sa...

Jag blir lite nyfiken på om det dök upp någon fotograf från "nyhetstidningen".

Fotograf Serny sa...

:-)

Lars Idar Waage sa...

Fantastisk!

Erik Åström sa...

Vilken lirare!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden