torsdag 20 december 2018

Lucka 20 med Stine Tidsvilde

I lucka 20 är det Stine Tidsvilde du tittar på.
I våras satt jag i juryn för danska årets bild och runt där i korridorerna smög Stine runt.
Vi hann prata lite på rasterna och på middagen på kvällen.
Driven, glad och ytterligare en fin bekantskap alltså. 
När vi kom till klassen "Årets nyhetsbild, Danmark" kunde Stine inte vara med i juryrummet visade det sig. 
Hon hade tydligen bilder med i klassen och senare när det avslöjades vilken fotograf som tagit vad så hade Stine vunnit den klassen.
Dubbelbonus alltså.

Nu river vi upp lucka 20 med Stine Tidsvilde. 

Är det några bilder du är extra nöjd med från året?
Lige nu arbejder jeg på BA-projekt i Israel og Palæstina, så jeg selvfølgelig helt opslugt af de billeder jeg laver hernede.

Berätta mer?
Jeg bliver oftest revet meget med af igangværende projekter, og glemmer helt hvad jeg skal ordne af andre ting. for eksemplet at svare på dine spørgsmål, søde Lars. Undskyld.  

Du ska skriva en kontaktannons - hur beskriver du dig själv med fem ord?
Altså, nu har jeg været i praktik på Ekstra bladet, så jeg håber ikke, det er sådan en kontaktannonce, jeg skal skrive?
Ej, jeg ved hvad du mener:
Hyperaktiv, optimist, distræt, nysgerrig og glad.

Vilken är den vanligaste frågan du får när du går bort på middag?
“Hvor høj er du?”

När var du riktigt lycklig senast?
Jeg forsøger det hver dag.

Du måste tatuera dig, vilket motiv blir det?
Den næste bliver tusindårsfalken fra Star Wars, til mig selv i julegave.

Hur är du som bilförare?
Jeg er skidegod til at parallelparkere og kommentere på alle andres kørsel. 

När blev du vuxen?
Det bliver jeg forhåbentlig aldrig.

Vilket är ditt sämsta köp?
Jeg har det med at synes Arnbitter er et godt købt, ret ofte. Det fortryder jeg dagen efter. meget.













I filmen om ditt liv, vem spelar dig då?
En af mine venner sagde engang Margot Robbie. Efter han havde set hende som Harley Quinn, det tror jeg ikke var en kompliment. 

Vad ogillar du i din personlighet?
Jeg snakker for meget. Nogle gange skal jeg bare holde kæft.

I filmen om ditt liv, vem spelar dig då?
En af mine venner sagde engang Margot Robbie. Efter han havde set hende som Harley Quinn, det tror jeg ikke var en kompliment.

Vad är din bild av total misär?
Radikal højredrejning. At vi mister empatien og nysgerrigheden på hinanden. 

Vad ogillar du i andras personlighet?
Smålighed og fordomsfuldhed. 

Vilken levande människa beundrar du mest?
Keith Richards, tror jeg. Men er ikke helt sikker på om han er levende eller bare konserveret indefra af stoffer?

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Det er vildt svært spørgsmål, Lars, og alle de andre har allerede svaret megagodt. Men måske noget med flokmentalitet og frygten for at skille sig ud og udfordre systemet. 

Vilken är din största fobi?
At blive jagtet. Som barn kunne jeg gå helt i baglås og blive panisk af at lege fangeleg.

Vad är din största rädsla?
At der skulle ske noget ondt ved mine nærmeste.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Lars! Det er et dårligt spørgsmål, jo! Det er aldrig godt at lede efter fejl, man ikke kan gøre noget ved, især for unge kvinder.

Var skulle du helst av allt bo?
En ranch i Montana, med veranda og gyngestol.
Ellers er jeg lige blevet tilbudt et hus i en beduin-landsby i de palæstinensiske bjerge, det var super hyggeligt og idyllisk, men tror dog jeg ville blive lidt træt af deres konservative kvindesyn i længden. 


























Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Der er så meget. Men nok mest omsorgen og loyaliteten.

Hur skulle du vilja dö?
Når jeg er klar, helst hurtigt og smertefrit.

Vad är din största extravagans?
LP’er, underlige specialudgaver som jeg sjældent spiller for at passe på dem. 

Vad är ditt motto?
Det ordner sig.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Ser virkelig dårlige film, og spiser underlige kombinationer af mad. Synger, hvilket jeg ikke er særlig god til.

Ångrar du något i livet?
Det er livet for kort til.

Vad gör du i jul?
Er sammen med min meget lille familie, det er altid meget uformelt og hyggeligt. Nogle gange så uformelt, at vi stadig har nattøj på.

Tack så mycket för hjälpen Stine och hoppas projektet har gått bra och du kan fira juli i lugn och ro.

Imorgon tar vi ytterligare en lucka tycker jag. Fyra fotografer kvar nu.
Klockan 06:00 publiceras den.
Vi ses!





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden