lördag 7 december 2019

Lucka 7 med Bax Lindhardt

Då är vi framme vid lucka 7 och i den så är det Bax Lindhardt du finner.
En stilig man som du ser.

Jag träffar honom då och då på olika saker och det är en trevlig man också.
Alltid vänlig och snäll.
Senast i danska Årets Bild vann han självaste Årets Bild, bara en sån sak.

Ska vi öppna lucka 7 tycker du?
BAX, mina damer och herrar.


Är det några bilder du är extra nöjd med från året?
Nej, der er ikke enkeltstående billeder jeg vil fremhæve.

Berätta mer?
Jeg har ikke været ramt af den der følelse, hvor man tænker, der var den!. Men jeg var glad for muligheden for at dække den danske valgkamp på en lidt mere alternativ måde, ligesom jeg har været glad for en rejse til Malawi for en dansk NGO.

Vad betyder det för dig att fotografera?
Alt- det er muligvis det eneste jeg er rimelig god til.

Berätta om en fotograf som har betytt väldigt mycket för dig och varför.
Den første fotograf jeg kendte var min far (Han er egentlig journalist), som altid fotograferede og havde bygget sit eget mørkekammer. 
Jeg fandt senere ud af, at han kun var en middelmådig hobbyfotograf, men han var passioneret omkring det og plantede interessen i mig. 
Senere har jeg har haft fornøjelsen af, at arbejde sammen med nogle af verdens bedste fotografer, som har været en inspiration.




Har du någonsin känt tvivel på dig själv som fotograf?
Ofte- både da jeg startede og den dag i dag. 

Du ska skriva en kontaktannons - hur beskriver du dig själv med fem ord?
Ærlig, rolig, humoristisk, iderig, rummelig

Vilken är den vanligaste frågan du får när du går bort på middag?
Har du været i nogle spændende lande siden sidst?

När var du riktigt lycklig senast?
Jeg bliver jævnligt ramt at et strejf af lykke, men da hele familien i sommer var samlet i Italien, rødvinen flød frit, solen skinnede, maden var fremragende og hverdagens trivialiteter og småbekymringer var uendeligt langt væk og alle var tilstede i nuet- det var vidunderligt.

Du måste tatuera dig, vilket motiv blir det?
Det kommer aldrig til at ske.

Hur är du som bilförare?
Aldeles fremragende – i modsætning til mange af de andre.



När blev du vuxen?
Jeg har altid været barnlig, men påtog mig helt klart voksenansvaret da jeg fik børn.
Vilket är ditt sämsta köp?
Jeg har bestilt en jazz-plade på nettet og så har jeg lige købt et signeret print af den amerikanske Anders And-tegner Don Rosa, som jeg mødte på bogmessen i København.

I filmen om ditt liv, vem spelar dig då?
Brad Pitt siger min datter. 
For 15 år siden skrev jeg en lang række autografer i Kina, da de unge kinesere troede jeg var Brad Pitt- ikke fordi jeg lignede ham, men fordi vi begge havde langt lyst hår (alle hvide ligner hinanden)

Vad ogillar du i din personlighet?
Utålmodighed

Vad är din bild av total misär?
Krig og nød

Vad ogillar du i andras personlighet?
Nærighed, smålighed mangel på tolerance

Vilken levande människa beundrar du mest?
Jeg kan ikke nævne en enkeltstående person, men jeg bliver ofte positivt overrasket over de mennesker jeg møder og så møder jeg ofte mennesker i mit job som der rent faktisk gør en forskel.



Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Rummelighed- eller mangel på samme. Jeg er ikke begejstret, for den måde vi behandler hinanden på i verden og hvor lidt vi i virkeligheden bekymrer os om andre.

Vilken är din största fobi?
Tandlæger.

Vad är din största rädsla?
At der skulle ske noget med mine børn- hvor jeg ikke er i stand til at hjælpe dem.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Jeg er nået en alder hvor de ekstra kilo sætter sig sig lige midt på maven og helst ikke forsvinder igen- det er jeg ikke nogen stor fan af.

Var skulle du helst av allt bo?
Jeg er meget glad for at bo midt i København, med kun 45 minyútters kørsel til mit vidunderlige sommerhus. 
Men nogle h´gange drømmer jeg mig til et mere sydlandsk klima.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Ærlighed.

Hur skulle du vilja dö?
Hurtigt – omgivet af mennesker jeg holder af.




Vad är din största extravagans?
Massage. Masser af massage.

När ljuger du?
Når jeg skal gøre mine historier bedre og sjovere- men aldrig for egen vindings skyld.

Vilken är ditt favorityrke?
Jeg er god til at lytte til andre og læse deres behov.

Vad är ditt motto?
Husk at have det sjovt. 
Der er meget at bekymre sig om i verden og i dagligdagen og vi møder en del af de via vores job, så det er vigtig med lidt balance i tingene. 
Og så er der intet så forløsende som en god latter.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Ser skøre, mærkelige og lidt nørdede dokumentarudsendelser.

Ångrar du något i livet?
Nej, sket er sket. 

Vad gör du i jul?
Hygger mig med min store familie og spiser alt for meget- igen.

----------

Tack så mycket för hjälpen BAX!
Du vill ha mer av honom eller hur?
Kolla in hans hemsida och följ honom på Instagram.

Alla bilder i det här inlägget är tagna av Bax Lindhardt såklart.

Imorgon öppnar vi lucka 8 och vi gör det tillsammans klockan 06:00.
Du hänger väl med va?


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden