torsdag 19 december 2019

Lucka 19 med ... film

Nu är vi framme vid lucka 19.
Som du säkert har koll på har jag försökt att sockra och profilera fotografer i Norden under 8 år nu.
Jag får ofta frågan varför jag gör det och den frågan kan jag också ställa mig själv ibland.
Men jag tycker det är så roligt såklart.

Idag har tyvärr fotografen som var tänkt i den här luckan inte lämnat sina grejer, jag är ledsen för det.
Mest för att det finns hundratalet fotografer jag istället kunnat fråga och lyft fram om jag bara fått veta det i god tid.

Under åren har jag skickar mina frågor som jag hämtat av Marcel Proust och så svarar fotograferna på dem via mail.
Väldigt få har sagt nej tack till detta men det har hänt och efter detta året skulle jag vara uppe i 199 fotografer, samlade i en spalt till höger här.
Alla har deadline den 20/11.

Fotografen som var tänkt till dagens lucka har faktiskt inte hunnit lämna ännu - snart en månad efter deadline.
Visst, vi har haft mailkontakt några gånger med "att det kommer" men hon har inte lyckats ändå.
Även om hon specifikt bad om just den här luckan, lucka 19.
Det är tråkigt såklart men jag är också glad att det bara hänt EN gång under alla dessa år.
Än så länge.

------------

Under 2019 har jag försökt göra små filmer som handlar om fotografi och har du inte sett dem kan du kanske göra det istället idag?
Jag gör dem för att jag tycker det är roligt men också mycket som en egen skola i det här med filmandet.
Här har du ett gäng alltså.
Det hade jag såklart uppskattat om du vill lägga tid på och du får gärna prenumerera också.

Så ses vi imorgon igen.


















Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden