lördag 18 september 2010

Praktikanterna



Vi har så himla bra praktikanter hos oss. Jag blir helt varm och glad av det.
Just nu har vi Emma Blomberg från Nordens fotoskola. Duktig, ambitiös och flyter fint in i gänget.
I våras hade vi Anna-Karin Nilsson från samma skola. Hon är i Göteborg just nu på GT. Full av energi.
Vi hade också Kristoffer Hellman från Sundsvall. Så bra han med och du ser hans film om Doris här. I våras hade vi också en kortpraktikant (två veckor) som heter Daniel Ekbladh.
Se hans film från en barrunda i Sundsvall här. Mannen med tusen frågor. Alltid dom rätta. Han kommer i januari igen och stannar över våren och det ska bli roligt, han har också lovat mig att få låna hans snabba cykel. Bara en sån sak. Snygg rumpa har han också enligt en tjej i baren på filmen.
Just det skiter jag i mer eller mindre.
Duktiga är dom i allafall. Fulla av energi och glädje.
Det smittar alltid av sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men kul att ni inte ens ger oss andra bildjournalister på programmet en möjlighet att visa vad vi går för. Det är faktiskt fler än Daniel Ekbladh som drömmer om att praktisera på Sydsvenskan. Ambitiösa, duktiga och drivna bildjournalister. Med tusen frågor som vill bli besvarade.

Kanske inte lika snygga rumpor som hans - men å andra sidan så var det ju inte ens Daniels som hon syftade på...

Lars D sa...

Förlåt men vadå, chansen. Skulle det vara för mig så hade jag gärna tagit emot er alla men det kan vi ju inte.
Det har inget med era rumpor att göra, dom får se ut hur som helst. Bra att du också berättar att det inte var hans rumpa hon syftar på. Det är bra för oss att veta till våren. Lycka till med praktikplats.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden