onsdag 30 mars 2011

M9



Shit, inatt hade jag fått några M9:or och skulle jobba med dessa.
Jag skulle fotografera fotografen Per-Anders Jörgensen vilket jag också gjorde.
Men sedan hittade jag inte filerna. Det fanns inga filer på minneskortet.
Det jag inte visste och det tog väldigt mycket tid och hjälp innan jag fattade att alla filer du tar med en Leica går direkt till en stor server i Tyskland dit du får höra av dig och liksom kvittera ut filerna.
Det var väldigt struligt och tog tid men till sist fick jag mina filer.
Sen vaknade jag arg som fanken.

8 kommentarer:

Ingvar Andersson sa...

Sanslöst underbart...
dröm vidare.
Ingvar

Anonym sa...

Ajdå, du får jobba analogt i kväll då ;)

Mattias Johansson sa...

Shit mannen, du behöver ju semester!!!

Anonym sa...

Ja vilken mardröm, låter allt annat än praktiskt om bilderna skulle till Tyskland för att passera något kvalitetsfilter.
Mvh,
Peter

Pontus Höök sa...

Visst drömmer man om en M9:a, men det där verkar lite jobbigt..

Ulf Berglund sa...

Jag tror det var Jörgensen som tog filererna.

Erik Åström sa...

Jobbig, men rolig dröm :)

Lars D sa...

Haha, så roligt att det kommer in 7 kommentarer om en dröm, haha.
Tack alla som bemödat sig.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden