lördag 30 januari 2016

Berlin 3 (hemma igen)

Det kommer många frågor om att jag var i Berlin igår.
Jag stack ner över dagen, jag ville så gärna se Anton Corbijn och det ångrar jag inte.
För oss här nere går det snabbare att åka till Berlin än till Stockholm och just Stockholm hade ingen reagerat över.
Ja, ja, nu är jag hemma igen åtminstone.

Det var en fin tripp men det var himla kallt i Berlin, ja du ser ju på den här kvinnan som står och väntar på bussen vid Warschauer Str, precis bredvid det som finns kvar av Berlinmuren.
Det är mäktigt att vandra bredvid den fortfarande.
Berlin har en så himla fin scenografi, särskilt för spionfilmer tycker jag.

-----------

Jag läser om att de nominerade till Stora fotobokspriset kommit.
Här kan du läsa mer, grattis till alla nominerade.

Snacket går ju också om de nya avtalen som snurrar runt i branschen och det är väl skrämmande på så många sätt.
Isabella Iverus skriver bra om det här, läs det du också.

-----------

Jag hör också rykten om att det snackas om mig som "surgubbe".
Gissar att det har med Årets Bild att göra, men så tråkigt så känner inte jag mig.
Men om man, jag skriver om det så blir jag kanske det.
Det vill jag inte vara och jag blir ledsen om det snackas om mig på det sättet, synd.
Men det kanske är så att ÅB är för känsligt at ta upp i bloggen.
Jag får fundera på det, eller så får jag vara en surgubbe.
Vi får se.

Trots att jag tycks vara en surgubbe så närmar sig min blogg 1,5 miljoner besökare (klick).
Det är himla roligt tycker jag.
Kanske ska jag ha en tävling precis som jag hade när den nådde 1 miljon? vad tror du om det?

-----------

Men så fint att Vivian Maier snart ställer ut i Helsingborg.
Jag såg säkerligen samma utställning i Göteborg för något år sedan, men det gör ingenting.
Läs mer om utställningen här.
Du såg filmen om hela historien va, den gick ju på SVT för länge sedan?
Du kan se en annan film om själva historien här nedan, bortse från reportern lite kanske...



Jag höll faktiskt i filmen "finding Vivian Meier" i Berlin och några andra filmer också.
Jag hittade ovanligt många filmer på den här resan men snurrade till det med att det kunde vara fel region, eller rent utav dubbat på tyska.

-----------

Jag får en förfrågan om att bli intervjuad till en uppsats av en elev i Sundsvall.
Det är alltid lika roligt.

Men nu.
Lördag.
Regnet kommer från sidan.
Kör igång!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden