fredag 11 mars 2016

Fredag!

Det är fredag igen och jag sitter på kontoret och får ordning på arkiven.
Skön känsla och det var länge sedan jag såg fram emot en fredag som denna.
Det har varit mycket sista tiden och nu är det mer brasa och lugn som gäller.

Vad mycket tokigt det händer i mediabranschen.
Tänker att Lasse Anrell borde göra en uppföljning på "Sportgrodor" till en ny han kan kalla "mediachefsgrodor".
Det börjar finnas tokiga citat där också. Nu kanske inte allmänintresset är så stort men ändå.

Något uppdrag faller bort och något kommer till.
Bara att vänja sig.
Två texter, en film levererade denna veckan - håller jag på att byta sida?

Bilden är en bild från Sularpsfarmen utanför Lund. Bröderna som driver butiken hade bjudit in Jimmie Åkesson och välkomnade honom med en kram, ja sådär som de gör.
Han kramades lite tveksamt tillbaka och nog var det "en annorlunda upplevelse".

Bilen är på biltvätt. Jag älskar det.
Vardagslyx kan vi kategorisera det som.

En reportageresa är också bokad och den gör mig glad. Något att se fram emot.
Mitt pass har gått ut, och det är inget jag stressar med.
Förr hade jag 2 stycken.
Men vi släpper den där nostalgin nu va?

Nu väntar ett promenadmöte med en härligt duktig kollega.
Johan heter han och han ställer ut bilder på farsor här i Malmö.
Gå och se!

God fredag så länge!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden