onsdag 14 september 2016

Rio 9


Det är morgon i Brasilien.
Stranden ska fixas till och himlen är blå.
Igår när vi käkade nere vid stranden var det 32 grader varmt på kvällen.
Tidigare under dagen hade det varit 38 grader.
Friskt.

----

Jag vaknar upp och läser om ny nedskärningar på Sydsvenskan.
Det är tråkiga nyheter och ryktet säger att mellan 20-30 tjänster till ska bort.
Samtidigt läser jag om att DN fortsätter sin satsning och anställer fem nya journalister.
Jag hoppas att alla kollar vad det är som DN gör rätt i sin journalistik, vad är det som gör att så många vill köpa deras produkt och vara med i det vinnande laget, för några år sedan var det inte så.
Dessutom såg jag på Facebook en gammal kollega som lagt ut en faktura på ett helår hos DN och den kostade 10 000 kr om året.
Men mycket gör de ju uppenbarligen rätt just nu.
Själva berättar de hela tiden att de satsar på journalistiken och har inte bara anställt dessa fem utan under året gjort fler värvningar.
Det är roligt att se att det funkar med kvalité, det går. För vissa.
Tycker att matematiken ser ganska lätt ut, men många andra tycks gå en annan väg.
Satsa fel, skära ner på fel ställen och låta alla göra allt och det säger sig själv att då blir också allt lidande.
Ta GP som ett exempel, det borde vara lika lätt att göra det till en framgång på västkusten som för DN på östkusten.
Om de satsat rätt, men lätt att sitta här nyvaken och orda om det.
DN har kvar sin bildredaktion förresten, en ganska stor sådan.
Tack och lov.

-----

Idag ska jag resa hem, så jag ska sätta fart här och packa ihop mitt och komma iväg till flygplatsen.
Paralympics håller på några dagar till men det missar jag.

Vi hörs mer.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden