torsdag 12 oktober 2017

Borås


De här bilderna till det här inlägget är tagna under SM-veckan i Borås för några år sedan.
Jag hade den stora möjligheten att få bevaka det under några dagar.
Det var fint, här tog vi oss en titt på konstflyget och mannen som sitter i den röda flygmaskinen heter Joakim Grepe och vann både SM och de nordiska mästerskapen.
Grym man.
När jag ville montera en kamera på någons flygplan sa han "du kan ta någon av alla mina hållare" och så satte jag en GoPro på ena vingen.
Jag var inte först alltså, jag tror han kunde sätta 4-6 kameror och filma när han gjorde sina konster.
Men roligt var det och jag minns det som att det blev snyggt i tidningen jag jobbade för också.


Imorgon ska jag återvända till Borås.
Det blir en fin dag med stort fokus på Lars Tunbjörk på konstmuseet i stan.
Det är himla fint att de hedrar honom i hans hemstad.

-----

Jag ser att familjen Wall, som så tragiskt förlorat sin dotter/syster Kim varit på plats i USA på hennes gamla skola, du kan läsa mer om det här.
Annars har jag inte skrivit om det, jag har för svårt att hitta de rätta orden tyvärr.
Hela historien är så helt galen.

-----

Jag se också att Pieter ten Hoopen ställer ut i Värmland, du kan med lätthet se mer här.


Annars har jag idag hunnit så oförskämt mycket så jag nästan blir orolig för mig själv.
Men vilken känsla!
Så mycket som bockades av, har lämnat 4 filmer och 89 bilder.
Bland annat.
Men vilken skandal när jag kom till Ikea för att köpa nya musmattor, ja du förvånas kanske.
Men jag har i många år använt en badrumsmatta (vit) som tangentbord och mus och det hela fint fått plats på.
Nu finns inte dem längre.
Men som om det räckte.
Jag skulle också ha 2 st ramar (Ribba) men de fanns inte heller kvar i sortimentet.
Dumt.

-------

Annars vill jag slå ett slag för Spegla i Norrköping, inte bara för att jag ska föreläsa.
Mer för det andra.

Imorgon är det fredag dessutom.
Jag ser fram emot dagen, många fina vänner.

Kör försiktigt!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden