onsdag 24 oktober 2007

Årets Bild

Inbjudan till Årets Bild har nu kommit. Den liksom den nya hemsidan ser bra ut tycker jag.
Men nu bjuds allmänheten in och det är väl egentligen inget fel i det. Men hur går det med bildjournalistiken? Vad kommer att hända med den? Nu är det läsarbilder som är grejen på dom stora tidningarna. Nu släpps även läsarbilderna in i Sveriges äldsta bildtävling.
Mer eller mindre alla kan nog ta en bild som kan funka, men kan alla berätta i bild.
Jag tror att den berättande bilden blir mer och mer viktig och därmed kanske jag talar emot mig själv.
Det händer ingenting med bildjournalistiken även om låt oss säga Greta Persson tar hem alla klasser i Årets Bild.
3 Januari ska bilderna vara inne och sen får vi se vad som händer när nomineringarna kommer.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden