måndag 5 november 2007

mat, nej jag vet inte...



Idag bestod min dag av matfotografering i Köpenhamn.
Maten ligger bara där liksom. Det är svårt som bara den att få liv i det och jag är inte avundsjuk på dom som håller på med mat hela dagarna.
Tack och lov så är Eja, vår matskribent en härlig människa och det lättar upp det hela. Idag var vi på Carlsbergs bryggerier och träffade Jens som är en höjdare där. Han har varit med och gjort Carlsbergs nya ölsort Jacobsen.
Den finns i ganska många olika sorter. God får man nog också säga.
Fotomässigt är det inte min grej helt enkelt, men så kan en dag vara på en dagstidning. Det kan också vara det som är det roliga med det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om det jobbiga är visa upp-situationen (inte ölet) så kan jag inte annat än hålla med. Man blir insläppt någonstans där det normalt är stängt. Som ett bryggeri. Men dom som har släppt in dig har liksom redan "tänkt till" kring vad du vill se, vilka bilder du vill ta. Det kan hända att man stelnar till, att det lyser igenom att själva situationen var arrangerad.

Jag ska på ett sånt jobb imorgon. Få se hur jag kan få till det.

Anonym sa...

I det här fallet var det faktiskt maten som var grejen och bryggeriet var mer en bonus och plåtningen blev mer av artighet.
Men det är svårt att få till saker som bara ligger där. Eller så är det jag som är så himla dålig när allt blir upp till mig på något sätt. Vilken duk, vilket ljus och så kommer motivet.
Klaffs på tallriken. Tryck innan det kallnar och blir ännu tråkigare på bild...
Lycka till på ditt uppdrag.
/ LarsD

Anonym sa...

Jakobsen, kan det bli bättre. Fy satn vilket coolt namn.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden