måndag 10 december 2007

Alla turneringar

Det sket sig mitt jobb jag skulle göra idag. Det var som satan. Jag känner mig som min kollega Jonas Lindkvist (dn) här på bilden.
Även Daniel Nilsson från Bildbyrån skymtar förbi i bakgrunden.

Bilden är tagen på OS i Turin i fotografrummet. Jag får ofta mycket frågor om sportevenemang jag varit på.
Det är världens roligt tycker jag. Dels händer det något hela tiden och så träffar man mycket kul folk och duktiga fotografer.
Det är nog roligast med det där, alla kollegor. Men man äter dåligt. Man hinner inte och när man hinner finns det bara skräpmat. Under OS i Turin åt jag nog en toast till lunch varje dag med coca-cola.
Här är ett typisk lunchbord efter avslutad måltid.

Det känns som det var länge sedan och då var jag ju ändå på friidrotts-VM i augusti. Nu får man ladda inför OS i Peking som är sommaren 2008. Det ska bli roligt. Det blir mitt sjätte OS. Sommar-OS är alltid speciellt.
Här är en bild till från fotografrummet i Paris på friidrotts-VM 2003. Det är roligt med alla fotografer som packar ihop sina grejer inför dagens "jakt" på bra bilder. Sport Illustrated laddar ofta upp ett 20 tal remotekameror var. Det ser helt sjukt ut när dom packar ihop sina grejer, stora resväskor med bara kamerahus i.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden