onsdag 6 februari 2008

USA-valet


Foto: Pontus Höök/ Aftonbladet
Nu kan vi räkna in en kille till (Pontus Höök) som börjat med bildspel. Vad roligt. Det här är dessutom ett av dom bästa jag sett från USA.
Det slutliga valet är inte förrän i november och man är redan duktigt trött på bilderna. Vi ska hinna med ett EM i fotboll och ett sommar-OS och sen hinner snön komma i norrland och då är det klart. Innan dess har vi hunnit se lite bilder på förlåt, men tjocka amerikaner med blå-vit-röda skyltar. Jag tror det här sticker ut för att det är svartvitt. Helt plötsligt blev det något annat.
Se bildspelet här.
Leve det svartvita!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superbraigt av Pontus Hook.
-Men! Ibland känner jag när jag tittar på bra bilder att det kan hämma mig i
min eget sätt att
ta bilder. Ta bilden på damen med alla knapparna på bröstet/halva
huvudet-jättebra bild.
Typiskt en sådan bild jag själv skulle ha knäppt. Kan jag göra det nu? Nu när
jag sett Pontus
bilder.... Givetvis skulla jag knäppa den-men jag skulle inte vara lika glad
över den då jag vet
att jag sett den nyligen...
-Är det någon som förstår vad jag menar :-)
/ Lars Brundin

Anonym sa...

Schysst bildspel, spännande med svartvitt i det färgsprakande Amerika!
Bruntes insikt är dessutom oerhört träffande.
Att titta på andras bilder är ofta mycket inspirerande men känslan av att "bränna" bra bilder dyker upp ibland upp i avtryckarfingret.
Men man kan ju inte sluta titta, beundra och inspireras.
Det egna bildspråket behöver man alltid utveckla.
och det kanske jämnar ut sig efter hand. Andra fotografer tittar på mina bilder osv..

Anonym sa...

Leve svartvitt!

Gustav

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden