söndag 27 juli 2008

Vemod,förväntan och lite stress också


Stol 1 i vagn 1 på väg söderut. En SJ macka och det där lilla X2000 illamåendet.
En lång semester har snabbt gått mot sitt slut.
Jag borde känna mig utvilad men jag vet inte om jag gör det.
Tom och lite vemodig på något sätt.
Nu ska jag hem och packa väskor och få ordning på allt.
I morgon måndag är det jobb igen. Mycket småsaker ska fixas.
Jag känner mig stressad och förväntansfull.
Bläddrar i DN och ser min vän Jonas Lindkvist fina bilder på simtjejen.
Han är duktig som bara den, den där rackaren.
Prestationsångest.
Han ringer och jag berömmer honom men han har tappat bort lite musik i sin iTunes. Lite väskproblem och jag tror mig höra lite oro där också.
Vi pratar praktiska grejer. Det tar nog upp mest tid inför ett sånt här stort mästerskap. Allt runtomkring. Det ryktas om nya förbud. Värre säkerhetskontroller och långt med bussar. Allt det där kommer du som hänger med få veta.
Jag håller er underrättade.
När jag kommer hem så har Sydsvenskan mitt jobb om sportskolan jag gjorde på 15 minuter i maj. Det var en riktig kalkon. Jag hade räknat med 2 dagar men fick bara 15 minuter. Kolla gärna lite bilder på min hemsida. Utan ljud såklart.
Jag lyssnar på Lars Winnerbäcks sommarprat i min iPod och han försöker hitta sig själv genom fotografi. Hans intresse verkar vara stort för bilder. Vad roligt.
Han själv är däremot inte lika glad för att vara med på bild och han gör en liknelse med att vi (fotografer) är som hundägare.
- Nej, men min kamera är inte farlig, den vill bara hälsa.
Lyssna du också på honom här.
Nu ska jag sätta på tvättmaskinen. Det är ju sånt också...
I morgon klockan 09:00 stämplar jag in på tidningen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förträffliga bilder i Sydis i söndags, många som blev minst sagt häpna när jag berättade att du hade 15 min på dig. gutt gutt.
Ser framemot att gå in och börja läsa din blogg igen har varit tungt utan den i sommar... SES / bävman

Anonym sa...

Grym bild!

Lars D sa...

Tjenare kompis.
Vad roligt att höra ifrån den stora stjärnan. Det hade varit roligt att ses innan både du och jag sticker men jag vet inte hur vi ska kunna få till det.
Nu blir det mer bloggande, jag lovar.
Sköt om dig så ringer jag innan jag åker.
Hej Moa.
Tack.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden