måndag 24 augusti 2009

Dublin 2009-08-23


Jag har som du ser här nedan varit på kongress i Dublin.
Ingen dator hade jag med mig. Jag lärde mig mycket.
Fick en annan syn på en del grejer. En man från Kanada imponerade mycket på mig.
Han pratade om livskvalité. Vad är det? Han gav oss som lyssnade en bättre människosyn.
Mobbing tog han upp och han hade många jobbiga historier att berätta om just det.
Att vi som vuxna måste ta det på allvar.
- Strunta bara i det, säger många och det är det värsta fick vi veta.
En liten flicka han känner blev mobbad i skolan och hennes mamma sa till henne:
- Strunta bara i dom, sa hon fast på engelska.
Flickan blev senare våldtagen av 3 av sina klasskompisar och då var det flickan som sa till sin mamma.
- Jag bara struntade i dom, mamma. Jag struntade i dom.
Många tänkvärda saker som maler i huvudet. Många jobbiga historier men också många glada sådana.

Jag går in som en bättre människa på min sista semestervecka.
Känner mig full av inspiration på både det ena och det andra sättet.

I Dublin finns ett fint fotogalleri och den här gången visades Josef Koudelkas bilder från Prag 1968.
Läs gärna en artikel om honom här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden