tisdag 20 oktober 2009

Sekretorisk otit


Öronkatarr, sekretorisk otit innebär att det finns vätska, som inte är varig, bakom trumhinnan. Det är mycket vanligt hos småbarn.
Ny diagnos och nya grejer att trycka i sig idag.

Mer allmänna symtom är sömnsvårigheter, skrikighet, koncentrationsproblem och irritation.

Nu är debatten om Årets Bild igång och förmodligen har det inte kommit in en enda bild till tävlingen än.
Du läser mer här och skriv en åsikt du med så får vi se vart det landar.

Ska du tävla förresten? Hos oss har vi bestämt att ses på onsdagar i december och snacka igenom det.
Hjälpa varandra att ta bort och lägga till. Numrera och diskutera.
Vi håller på att ställa i ordning i ateljén och det blir en lysande plats för dessa kvällar.
Soffor och projektor mot stor, stor vägg. Jag ser fram emot det redan nu.
Sydsvenskan har mycket bra att skicka in kan jag lova. När det gäller reglerna går vi efter våra egna "interna" regler.
Inga konstigheter alltså.
Nu återgår jag till sömnsvårigheter, skrikighet, koncentrationsproblem och irritation.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är era "interna regler " hemliga eller?

Claes T sa...

Aj i örat! Hoppas du snart får bukt med smärtan och skrikigheten. Rör?

Lars D sa...

Hej anonym
Självklart är dom inte hemliga. Kommer som eget inlägg snart.

Hej Claes
Jag är så trött på öronen nu så jag blir tokig.
Nu måste det snart släppa, annars anmäler jag mig frivillig som "öronbarn".
Hoppas det är bra med dig/er.

/LarsD

Anna sa...

Var rädd om dig och krya på dig.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden