onsdag 8 december 2010

These days


Foto: Thomas Löfqvist/Sydsvenskan

Nu är det alldeles strax dags för medarbetarsamtal med Thomas.
Det är mycket bildjournalistik just nu. Först snacket med Thomas, senare med Frennesson.
Ikväll har vi ÅretsBild kväll på bildredaktionen. 13 personer sluter upp och jag har beställt libanesiskt julbord.
Det blir kanon och här ska vi alltså knyta ihop säcken inför tävlingen.
Imorgon torsdag är det två nya medarbetarsamtal och på kvällen är det glöggkväll med PFK.
Pieter ten Hoopen kommer och berättar och visar bilder.
På fredag är det två nya medarbetarsamtal innan fredagsbönen som Bävman håller i.
Han har varit i Afrika för GEO och han ska berätta om hur det var. Spännande.
På kvällen har Hussein bjudit hem till kalas på kvällen och han lovar en fullspäckad kväll. Igår fick jag, eller rättare sagt bildredaktionen en iPad. Nej, jag vet inte hur jag ska ställa mig till den där.
Den är jobbig att hålla i tycker jag och ytterligare en grej att se till att ha laddat. Men tidningarna satsar på bildjournalistiken och det ser väldigt snyggt ut. Här kommer ingen undan med en dålig kopia som Kalle sa igår.
Det stämmer mycket väl det. DN lanserade sin för några dagar sedan och det gör vi också snart här på Sydsvenskan.
Det finns massor som jag skulle vilja tipsa om här men det går ju inte. Du måste hitta dina egna appar och leta dig fram.
Ledsen för det.
Mycket är det och det är roligt.
Ja du fattar...

Every day I die again, and again I'm reborn
Every day I have to find the courage
To walk out into the street
With arms out
Got a love you can't defeat
Neither down or out
There's nothing you have that I need
I can breathe
Breathe now

These days are better than that
These days are better than that


Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden