fredag 19 oktober 2012

Nominerade 2

Okej, möjligen framstår jag som en surgubbe men det är jag inte.
Jag har inte ens tävlat.
Men jag tittar genom de nominerade bilderna i Stora Scanpix priset.
Nu snackar vi ett riktigt stor fotopris.
100000 kr.

I tävlingsformuläret står det:

Scanpix Stora Fotopris ges till den yrkesverksamma fotograf som juryn anser bäst skildrat det svenska samhället: på ett traditionellt eller nyskapande sätt inom dokumentärfotografin.


Jag tittar på det andra bidraget och ser att det är taget i London.
Den långsökta kopplingen är Assange.
Ja, det finns en del att säga om det hela.

3 kommentarer:

Jonas sa...

Tråkigt att juryn inte ens orkar läsa instruktionerna för tävlingen, riktigt uselt.

Dessutom är det underligt att man omdefinierar begreppet dokumentärfotografi till att innehålla helt iscensatta bilder.

?????

Lars D sa...

Många frågor helt klart.
Mycket pengar och prestige.

Synd.

/LarsD

Björn Dalin sa...

Fler undrar.

http://www.fotojournalistik.blogspot.se/2012/10/vad-ar-dokumentart-scanpix.html

/Björn

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden