onsdag 17 oktober 2012

Torbjörn Jakobsson

Foto: Torbjörn Jakobsson/VK

Det finns vänner och så finns det Vänner.
Vänner med det där lilla extra stora V:et i början.
Min kompis Tobbe är en av dom där som tillhör den senare versionen.
Om jag skrev allt han gör för mig eller för dom han verkligen gillar skulle du bli generad.
Jag kan alltid lita på honom.
Han gör mig glad.
Han håller mig igång. Han ringer ofta.
Ofta vill han inget, mer än att bara säga hej och bry sig.
Det är fint tycker jag.
Jag bryr mig tillbaka.

Vi träffades en sommar på Expressen för ganska många år sedan nu.
Sen hördes vi inte på några år.
På OS i Salt Lake City bjöd jag ner honom på en öl på mitt rum och sedan dess har vi hörts nästan dagligen.
Jonas Lindkvist var också med på den där resan. Både på Expressen och i Salt Lake City.
Det är fint att ha sådana vänner.
Tack.

Idag fyller Tobbe dessutom 50 år och jag lyfter på hatten och hurrar för dig min vän.
Snart ses vi alla tre igen och det ser jag redan fram emot såklart.
Grattis! Grattis! Grattis, njut där du är. 
Hoppas det löste sig med hyrbilen. 

Jag hade gärna länkat till Tobbes hemsida men kruxet är att han inte har någon. Det stör mig lite med honom samtidigt som jag respekterar honom för det såklart.
Men han har så mycket att visa upp och det har ju du nu direkt svårt att se.
För något år sedan följde han ett samisk par under ett år och dom bilderna turnerar fortfarande runt hela klotet.
Läs lite mer om den berättelsen här.




1 kommentar:

Peter Holgersson sa...

Sitter och googlar efter en hemsida eller blogg av VK:s Torbjörn Jakobsson. Hitter ingen...

Hittar till slut detta blogginlägg och får svar på gåtan - ett svar som jag eg. läst tidigare men glömt bort - deja vu... Glöm inte att köpa med ngt gott till hans födelsedag nu när ni åker upp :-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden