måndag 22 juli 2013

Det är filtren som gör bilden!

I förra inlägget tipsar jag om Erik Johansson som du såg.
Jag läste om honom (igen) i Kamera&Bild där jag satt i en stol på stranden och vinden bet nästan i kinderna.
Köp den du också och läs om Erik men läs också om Roger Borgelid.
Roger lärde jag känna när han jobbade som reporter på TT men har nu skolat om sig och är alltså fotograf idag. 
Läs om honom också.
1998 var vi bland annat på en beryktad match i Vigo i Spanien i fotboll. 
Tommy Söderberg var ny förbundskapten och Sverige förlorade (såklart) mot Spanien med 4-0.
Han hade många sköna citat den där Tommy och jag och Roger hade några fina kvällar där.
Det var för övrigt en fin resa. 
Flög till Algarve på golf och sen bilade jag och reportern genom hela Portugal till Vigo alltså.
Det var andra tider låter det som.
Bilden är tagen efter den matchen, inget mästerverk direkt men så var det då.
Den kvällen.

Ser att Micke Berg tipsar om svenska bloggare, svårt att länka direkt till tyvärr men du hittar hans blogg här. Du får bläddra ner några inlägg.
Jonas Lindkvist svarar på det där på sin blogg, läs det här.

Ser många fina bilder nuförtiden i dessa mobil-bilder-tider men det är mest filtren som gör bilden.
En röd papperskorg kan helt plötsligt bli vacker i alla de där filtren som går att köpa.
Bra eller dåligt?
Vet egentligen inte vad jag ska tycka.

Har så här i semestertider lite svårt att finna tiden att komma loss med det som borde kommas loss med.
Surt.

Workshopen står och knackar på dörren och det är en del att fixa med inför den.
Visst, det rullar på men bäst hade varit att sätta sig i 2 dagar och bara köra och sen släppa det än att dutta lite här och lite där.
Jag är verkligen glad och nöjd att så många vill gå den. 
Vi har över 10 personer som står på väntelistan så det finns nog anledning att kicka igång en workshop till helt enkelt.

Har alltid varit rädd för att man blir lite dum i huvudet av att hänga på stranden för mycket.
Så känns det åtminstone.

Du kan gott gå in på Bildbyråns sida och kolla lite bilder.
Nya "veckans bilder" alltså.

Mina sommarböcker är bra tycker jag.

Många tankar och idéer jag haft inför en ledighet spricker nästan direkt.
Jag skulle fotografera mer den här sommaren och nu har kameran legat i väskan senaste veckan.
Dåligt, visst.

Det var en fin och gripande dokumentär på TV,n igår som du med lätthet ser här.
Se den här också när du ändå är igång.

Imorgon har Emma namnsdag.
Grattis Emma!
I Grekland är namnsdagen större än födelsedagen.

Du fattar att detta var inlägg 100 i juli månad va?
Bra så.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden