torsdag 18 juli 2013

Semesterlunk


Semesterlunk.
Man kan alltid vrida och vända på det.
Visst, det ena är att man ligger i hängmattan och läser böcker.
Dricker gott vin och har det fullständigt underbart.
Rosén är till och med god.
Så ser det ut på Facebook när jag tar mig in där och kollar.
Det kan också vara så att fästingbettet både svider och kliar.
Spyflugorna som håller en vaken en hel natt utan att man hittar dom.
Den där medtagna melon i sanden. Den fullständigt vidbrända köttbiten på grillen.
Ja, du fattar.

Men för mig lunkar semestern på.
Jag försöker hålla mig borta från nätet.
Det är nog nyttigt.

Jag funderar en del på hur semestern ska "firas" egentligen.
Ska man lyxa som bara den och sedan komma hem till något sämre eller ska man åka till ett sämre land och leva på vatten och bröd och senare komma hem till ett "paradis".
Vad tror du?

Fotografiskt ser det lite tunt ut just såhär på sommaren så inte mycket att säga om.
Knäpper själv väldigt lite.

Jag tycker att Carl Sandin, sedan han fick pris i Årets Bild i våras lyft sig några steg rent fotografiskt och det gör mig glad.
För att inte tala om Peter Holgersson, honom ser du på prispallen vilken sekund som helst.

Bilden är såklart från Istanbul i Turkiet, jag har ett litet skafferi nu så det kommer jag bildsätta en hel del inlägg med nu.

Vi närmar oss vår workshop vi ska ha i Västerås i augusti.
Det känns fint det med.
Har börjat med en liten film med, precis som det är sagt.

För att inte bli för seg återgår jag nog till den där lunken vi snackar om.

Tja!

2 kommentarer:

Fredrik Reuterhäll sa...

Alltid LYX, alltid LYX!

Lars D sa...

Såja...men då får man se till att ha det lyxigt hemma också:-)
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden