lördag 6 juli 2013

Det är lördag mina vännen

Natten som gick tillbringade jag med några fotografer från Denver.
Några av dom hade jobbat på Rocky Mountain News som lades ner 2009. 
Hela tidningen alltså. Alla fick gå hem.
Gå gärna in och kolla på deras sida om sista numret.
Dom berättade historier från tidningens historia. Någon hade varit på samma OS som mig.
Vi bytte anekdoter med varande, det var blandat med sorgliga men också en hel del roliga saker.

Jag berättade att jag åkt fast för fortkörning just i Denver, trots att jag vet att det inte tas emot väl av amerikaner. Att bryta mot deras lagar är inget man skojar om...men jag berättade och det blev bara tyst.
Men jag slapp själva boten, sa jag glatt men det är ännu värre för amerikanen.
Jag bröt mot lagen och tog inte mitt straff!
Varför ska jag alltid tjata om den historien?

Det anslöt några till som jobbat inom bilindustrin och låt mig milt säga att dom var bittra, riktigt bittra.
Jag berättade om Kockum i Malmö som hade varit dominant i staden i många år men fick också stänga igen.
Nu, idag på det området (kockumsområdet) jobbar det ännu fler människor än vad det gjorde på Kockumstiden. Med data och kommunikation.
Låt mig säga att det inte hjälpte. Dom beställde in kannor, så som man gör i USA med öl.
Vi drack och skrattade en del.
Trots allt.

Sen vakande jag i ett på tok för varmt hotellrum. Så som det ofta är i varma länder.
Av med AC,n på natten och det är fruktansvärt varmt och jobbigt när du, eller jag i det här fallet vaknar.
Du känner igen den grejen eller hur?

Men visst är det "no, no" att berätta om sina drömmar men ibland så, vad ska man göra?
Hjärnan jobbar väl på något sätt.
Försöker smälta saker.

Här då, i verkligheten?

Jo, här skiner solen in och AC,n är igång igen och nu väntar dusch, frukost och taxi iväg för mig.
Ny energi.
Ny glädje.

Bilden är från centrala Edirna, jag stod och väntade på något roligt skulle hända vid den där fontänen ganska länge.
Du vet, några barn som leker eller något och när det var som varmast cyklade den här killen förbi och det var ju någonting men jag hade såklart hoppats på något bättre. 
Måste erkänna att jag också höll på att missa honom helt.
Så är det fotografiska livet. 
Sen blev det för varmt.

Idag.
33 grader.
Jag jobbar i kortbyxor, det är inte vanligt.

Ha en riktigt fin lördag.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden