söndag 2 februari 2014

Anna-Maria


Idag blev det helt plötsligt lite lugnt på förmiddagen här i USA.
Jag tog hyrbilen och körde en sväng.
Ja, du ser på kartan här nedan och när jag målat med den röda pennan så försvinner nästan ön som heter Anna-Maria island.
Det ser kort ut men det är det inte, det är en rätt rejäl sväng ändå.


Idag som du ser är det riktigt fint väder, runt 30 garder varmt.
Jag är för förkyld för att njuta av det.
När jag kör runt den där svängen lyssnar jag på Bildradion med Jenny Morelli som gäst.
Det är fint.

Ikväll är det super-bowl-final här i USA.
Vi har bokat bord till buffén med inte mindre än 9 storbildskärmar.
Tyvärr måste vi sticka iväg i mitten och göra en grej till webben när MFF:s nya spelare anländer till Florida.
Bättre hade varit om det hade hänt imorgon alltså.
På hotellet finns en Tiki-bar.
Rätt vanligt i USA och jag får för mig att det är lite Hawaii-fealing.

En gång i Rom satt jag bredvid skådespelaren Seymour Hoffman.
Han var artig och trevlig.
Skålade.
Nu är han död.
Det är synd tycker jag, har alltid gillat honom.
Han liksom på något sätt strider emot hela Hollywood.
Läs mer här.
Han har gjort många bra filmer.
Jag har för mig att jag gillade Happiness riktigt mycket.
Måste se om den.

Middagen i Rom?
Jovars, den var riktigt fin.
2 stjärnor i den där berömda boken som jag minns det.

Jag får ett mail ifrån Åke Ericson.
Han berättar att James Nachtwey mycket riktigt fortfarande fotograferar.
66 år.
Still going strong.
Hade hört att han kärat ner sig i en Thailändska och lagt kameran på hyllan.
Fel alltså och rykten, vad är det?
Åke berättar också att han träffade Antonin Kratochvil för någon vecka sedan, som också fortfarande är igång såklart.
"Förut dansade jag polka när jag fotograferade men nu är det mer vals" säger han.
Det är fint tycker jag.

Tack Åke för mailet.



Nu ska jag innan allt drar igång och "tagga" ett jobb jag gjorde igår.
Svara på mail och hamna på noll igen.
Dags att ta tag i det med andra ord.

Hanna förresten, som ofta är med i Bildradion. Visst driver hon ett galleri i Berlin?
Vad heter det, har du koll på det?

Må det vara ett himla I-landsproblem, men ändå.
Att ha en för låg stol vid skrivbordet är dumt.
Det har jag här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Just Nachtwey vart skottskadad på uppdrag bara härrom dagen. Ingen allvarlig skada dock. Skjuten i benet under uppdrag i Thailand.

Lars D sa...

Jo, jag vet. Jag skrev det lite tidigare.
Så hörde Åke av sig, men tack ändå.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden