torsdag 3 juli 2014

Nu rasar Bildjournalistiken!


Igår fick jag vara med när FC Rosengård vann över Piteå med 6-1 och många spelare och tränaren med för den delen slutade efter matchen.
FC Rosengård kommer ändå vinna SM-guldet, kom ihåg var du läste det först:-)

Men just i detta nu sitter jag i Borås på en parkeringsplats och min bil fungerar som redaktion.
Marie Carlsson som jag jobbar med dessa dagarna hade inga stövlar så hon är blöt långt upp på benen.
Det spöregnar nämligen här. 
Nej, det regnar ännu mer och det sägs ju att just Borås är Sveriges regnigaste ort.
Jag själv hade också glömt mina stövlar men nu är det löst.
I bagaget ligger det kameror som är blöta och geggiga.
Min annars så fina zoom krasar så där irriterande nu men jag hoppas dom ligger och gonar till sig på ett fint sätt.

Superenduron är klar och det blev vår första gren i den här SM-veckan.

Bildjournalistiken då, frågar du dig.
I natt, vid 03:11 rasade min uppskruvna bokhylla med alla mina fotoböcker ner och det braket väckte mig med hjärtklappning och innan jag sett vad det var trodde jag (ärligt talat alltså) att det var ett rymdskepp som störtat genom taket och jag skulle ha ett himla ståhej med rymdgubbar.
Så hela min bildjournalistiska samling rasade och hur jag ska tolka det vet jag inte?

Nu tankar jag in mina bilder och sänder hem dom och sen får det bli hotellet.
Kameravård väntar och det kanske inte är så roligt på ett hotell.
Egentligen.

Jag återkommer!




3 kommentarer:

Tina sa...

Spännande att se bilderna från enduron! :)

Fröken H sa...

Jag vägrar se hyllraset som något annat än att bildjournalistik har sådan tyngd att ibland håller inte ens stabila hyllor för trycket. Precis som det ska vara.

Fredrik Reuterhäll sa...

tur att du inte hade böckerna över sängen...

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden