lördag 23 augusti 2014

10 år sedan!


Jag läser på Jonas Lindkvist blogg att det nu är 10 år sedan OS-succén i Aten.
Otroligt vad tiden går och vilka kvällar det var där nere.
Guld till Carolina Klüft, guld till Stefan Holm och guld till Christian Ohlsson.
På två kvällar har jag för mig det var.
Kommer aldrig hända igen när det gäller Sverige.

Kvällen herrarna tog guld gjorde dom det samtidigt och jag trodde jag skulle dö den där kvällen.
För att ta sig mellan deras respektive hoppgrenar var vi som fotografer tvungna att springa upp för alla trappor, ut i gången, utanför arenan och så ner igen till höjdhoppsmattan.
Ett hopp och sen tillbaka samma väg.

Kvällen innan var det "bara" en svensk som tog guld, vilket var väntat så jag hade kikat genom hela läktaren för att hitta hennes pappa på läktaren vilket jag gjorde och där stod jag still när hon sprang ärevarv och till sist kom hon fram till pappa Klüft och flaggan flög ner på varsin sida av mig.
Vi körde bilden på en helsida.

Men som sagt, det är tio år sedan nu.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden