måndag 25 augusti 2014

Gilla olika!


Jag vet inte vad som skrämmer mest.
Känslan av rädsla, ilska eller oro.
Men visst är det väldigt mycket skit just nu.
Eller är det bara jag?

Lukas Moodysson skriver i Sydsvenskan om händelserna här i Limhamn.
Paulina Johansson svarar honom här.
Min kamrat Claes Thureson som också bor i Limhamn och som jag, när jag väl träffar honom gör det just där skriver också på sin blogg om sina upplevelser.

Jag hör på radion att om Frankrike går till val idag vinner LePen valet.
Vad säger man?
Kan man åka till Frankrike nu? Ska vi lägga ner det landet?
Jag som ska dit nästa vecka dessutom.

Det kommer många gulliga och låt oss kalla det chockade tillrop om situationen på tidningen.
Fint känner jag, det finns ett stöd och en rädsla överallt.
Ja, det kanske rent av var bättre förr?
Kan man dra till med något sådant.
Är allt internets fel?
Det är en orolig och vilsen tid för många och de hatiska strömmarna om folks vara eller inte vara slår ju all dumhet såklart.
Den är ju på riktigt och dessutom allvarligt.

Jag hinner inte på telefonen när fin-fina Peter Claesson ringer idag.
Jag stod själv och fotograferade ett hockeylag och jag vill verkligen hinna snacka med honom så jag får ringa upp.

Det stör mig rätt mycket att jag aldrig hann förbi Landskrona i helgen, dåligt på något sätt.

Men det är trots dessa tider fullt upp på jobbet.
Nu laddar vi för Champions-Leage-kval på sportredaktionen som spelas på onsdag.

Jag kollar min kalender. Mycket fylls på för hösten.
Jag får ett gig till.
Kul.

Fina Åsa Sjöström skickar ett gulligt sms.
Härligt bara det.

Just ja!
Fina Ludvig Thunman hjälpte mig i lördags med en inställning som legat över mig ett tag.
Han är grym! och alltid glad.

När kommer nästa Fool?

Fick samtal idag om en rolig kommande grej också.

Många idéer men väldigt mycket som oroar också.
Men mest.

Gilla olika!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden