måndag 15 juni 2015

Reykjavik 5

Som du säkert såg i förra inlägget var jag här igår och filmade och for runt.

Jag har packat ner min drönare i väskan, visst den tar upp mer eller mindre hela väskan men det är så roligt att flyga med den där lilla gynnaren.
Tyvärr inser jag nya grejer varje gång jag flyger med den, som nu när jag har riktigt snygga motljusåkningar där filmen skuggas av propellrarna.

Men jag hade sådan tur igår kan jag meddela också.
Jag vaknade tidigt, det har jag redan rapporterat om och skrev in en koordinat på min GPS och två timmar senare stod jag exakt vid flygplanet.
Det var ett gäng (italienare tror jag) där och fotograferade för fullt och ett par som tältat över natten.
Jag väntade in dom och sen startade jag min drönare och flög som bara den med den, sådär så jag glömde tid och rum och helt plötsligt tog helikoptern över och jag kunde inte styra den (ungefär precis som i Tidaholm när den försvann helt).
Nu visste jag att jag åtminstone skulle hitta den där den störtade.
Jag stängde av kontrollen och den flög snällt till den plats jag startade den på och stängde av sig själv.
Ja, det kan ha varit den finaste och lugnaste landningen jag gjort, som jag alltså inte styrde själv.

Jag sprang runt i den svarta sanden och skrek och hejade, satan så nöjd jag var.
Jag ville inte bli av med en GoPro4 och en drönare till på så kort tid.
Bara 5 minuter efter landningen kom det 8-10 bilar körandes så dammet yrde och hela stället var något annat.
En turistattraktion igen.

Jag körde tillbaka till Reykjavik (cirka 2 timmar) och laddade den och lite senare var jag ute igen och flög med den lite söder om Reykjavik.
Du får se senare....

--------------------------------

Jag ser, tack vare Åke Ericson att Magnum har problem.
Läs mer här och tack Åke för tips.

Idag på förmiddagen håller jag på att samla ihop mig och förbereder en intervju jag tänkte göra och lite andra grejer och sedan går det i ett rasande tempo såklart.
Jag bockar av och när jag skulle ner och handla lite inser jag att affären här öppnar 11:00...
Mataffären alltså.

Jag köper Björks nya på CD och kommer till rummet och inser att CD/DVD-enheten är hemma.
Bra där Mac.
Bra där LarsD.

Men i min lilla hyrbil kommer den funka fint. Borde ha haft den igår på bilresan.

Kommer du ihåg att jag såg Björk på MoMa bara för en månad sedan cirka.
I ett av rummen spelades den här på två skärmar och med 49 högtalare.
Mäktigt minst sagt.



Nu måste jag lägga på pengar på bilen, köra vidare här och komma till skott.
Visst, jag har fått ur mig två texter som skulle skrivas och sen är det packning och snart tror jag att jag tar ledigt lite.
Midsommar snart, det har du koll på va?

Traditioner, traditioner....

2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Härligt, fint. Island är underbart!
Kör på med drönaren, ser fram emot mer!

//Daniel

Lars D sa...

Island är grymt!
Nu flyger jag hem:-)
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden