lördag 27 februari 2016

Lördag 27/2-2016

Jag har precis lagt några fulla dagar bakom mig.
Senast nu med tre dagars uppdrag med ny bekantskap med trevlig reporter.
Härligt!
När jag stod på perrongen på Hyllie station dök dessutom Fredrik Hjerling upp och det var så länge sedan jag såg honom.
Fint, han har nära till skratt, eller han får mig lätt att skratta och det har jag alltid gillat.
Vi jobbade ihop på Aftonbladet ett tag, visst det är inte igår men ändå.
Vi hade roligt redan då.

Det blir som att det här är fredag nu och jag har varit dålig på bloggen, förlåt.
Bilden är från Berlin såklart.

Livet går vidare.

Min fina kamrat Hussein El-Alawi har hållit i en fotokurs under sportlovet och du ser med lätthet ett inslag här.
Spela fram till 9 minuter cirka så ser du honom.

Erik Johansson hade vernissage igår på Fotografiska och jag tycker du ska gå och kika på det om du kan.
Han är kreativ och DN skriver också om utställningen, kolla här.
Kolla också in Eriks hemsida där du på vissa bilder kan se och följa hur han bygger upp sina bilder i photoshop. Spännande.

Jag har fått mycket hejar-rop om nästa helgs uppdrag på Årets Bild.
Roligt, tack.
Ska jag kanske vara nervös för det, jag har inte kommit dit riktigt ännu.
Men det borde jag kanske?

Vivian Maier ställer ut både i Helsingborg och Stockholm just nu så jag rundar av detta inägget med en kort film om henne.

Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden