söndag 7 februari 2016

Tillbaka i sadeln!


Efter en hel filmvecka är jag nu tillbaka i sadeln igen, hemma vid datorn.
Det har varit himla lärorikt och spännande, men också lite som att vara ny på jobbet du vet.
Svårt att sova, mycket spänning och när jag kom hem kände jag mig jetlaggad.
Helt slut.

Men jag bugar och tackar Jonas Lindkvist, Jesscia Gow, Anna Simonsson och Linus Meyer för husrum och värme. Alltid lika fint.
Varmt och härligt.

Nu har jag lämnat alla filmklippen till filmproducenten Hanna och är färdig med mitt uppdrag alltså.
Fint så, men också väldig ovanligt.
Det är söndag och jag ska komma ikapp med allting här hemma och gå igenom mail och sånt jag inte riktigt mäktat med under veckan.

Planera jobb för den veckan som kommer. Jag har två egna små filmer som ska klippas ihop också.
Måste bli färdig med det och komma vidare mot nya planer och grejer.
Har mycket i huvudet.

------------------

Jag och Jonas Lindkvist kommer snart lansera vår fjärde workshop i sportfotografi som alltid varit väldigt lyckade.
Håll koll och anmäl dig så ses vi till sommaren, kommer bli bra.
Det vet jag redan.

------------------

Jag blir inbjuden att föreläsa på DOK16 och det är himla hedrande och fint.
Klart jag vill, jag är redan "bollplank" till festivalen.

------------------

Bilden överst tog jag på det äldre paret i Berlin när jag var där för någon vecka sedan.
Fina va?

------------------

Under min vecka nu när jag var borta och filmade hann jag knappt kolla nätet eller hålla mig uppdaterad så nu när jag kom hem såg jag Orvesto-siffrorna.
Men är det inte tragiskt.
Sydsvenskan är den tidning som tappar flest läsare av alla.
Var femte läsare slutar med tidningen.
Det kallar jag ras det, läs mer här du också.

------------------

Fina Johan Bävman föreläste på skolan i Århus.
Läs mer här och se min film om hans vernissage här.

Jag håller också på att samla ihop till ett nytt projekt som jag ströjobbat lite med sista året, men nu ska jag försöka  ta det ett steg längre och har åtminstone fixat en ny mapp på skrivbordet dit jag drar de bilder som gäller under det temat så att säga.

------------------

Den här bloggen passerar snart 1,5 miljon besök och det tycker jag känns fint.
Om du är den som tar en skärmdump på när räkneverket står på 1500000 så ska jag se till att du får en gåva av mig.
Har du gjort det i photoshop ska jag sparka dig på benet!

Jag såg att det var samernas nationaldag igår så jag rundar av det här inlägget med en porträttserie jag gjorde i somras.
Det är porträtt på samer som deltog i "Sápmi Pride".

Ha en fin vecka!










Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden