måndag 17 juli 2017

Tillbaka i sadeln


Jag är tillbaka på kontoret och hela kvarteret ligger lite i dvala känns det som.
Alla har tagit ledigt och gör annat.
Jag arkiverar och får ordning på lite pappa och så har jag varit ute och filmat en liten snabbis också.

Som du säkert läste så har jag varit i Portland, Oregon förut.
Jag var där 2003 på fotbolls-VM tillsammans med reportern Anders Engman.
Vi hade ett par riktigt fina veckor i USA och med oss på resan hade vi också Torbjörn Jakobsson.
Just i Portland var det semifinal och då skickade VK som Torbjörn jobbar på också en reporter som kom.
Sverige besegrade Kanada och var klara för VM-final i Los Angeles en vecka senare.
Under den andra semifinalen sprang det in två kvinnor nakna, (hör och häpna) med flaggor där det stod "Adidas dödar kängrus".

Men då var då och nu är nu.
Just i detta är det dessutom EM i Holland för fotbollslaget och Sverige möter ikväll Tyskland som de förlorade emot i finalen i Los Angeles.
Att vi senare på kvällen efter finalen var med på segerbanketten och åt guldtårta och dansade är en annan historia.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden