torsdag 7 december 2017

Lucka 7 med Hanna Franzén


Senaste gången det delades ut priser i tävlingen Årets Bild så var Hanna Franzén en av pristagarna.
Hon fick pris i porträttklassen.
Nu kör vi tycker jag.
Hanna Franzén mina damer och herrar.

Är det några bilder du är extra nöjd med från året?
Jag har två fotografier, båda är porträtt faktiskt, som jag tycker om väldigt mycket. 

Berätta mer? 
Den första bilden föreställer en kvinna som står och röker i motljuset en hösteftermiddag. 
Den kom även på 3:e plats i Årets Bild 2017, kategori portätt. 
Det andra porträttet, även det av en kvinna, tog jag i ett 40-talsinspererat hem i Malmö. Kvinna fixar håret i en fräsig frisyr.



Du ska skriva en kontaktannons - hur beskriver du dig själv med fem ord?
Kreativ, Lyhörd, Nyfiken, Målinriktad & Generös

Vilken är den vanligaste frågan du får när du går bort på middag?
”Vill du fotografera vårt bröllop/dop/företag/evenemang gratis? Det är ju trots allt bara att trycka på en knapp!” 
Eller ”Vill du kolla på min kamera? Tycker du den verkar bra?” Oavsett fråga så leder det alltid till långa och många roliga samtal.

När var du riktigt lycklig senast?
När jag såg The Rolling Stones i år igen var jag lyrisk! Ingen rör sig som självaste Mick Jagger.

Vad är du rädd för?
Järnrör & ballonger




Du måste tatuera dig, vilket motiv blir det?
Jag har en Polaroidkamera på höger underarm, men jag har länge tänkt göra en liljekonvalj.

Hur är du som bilförare?
Noggrann och nervös, Haha! Samtidigt som jag sjunger med i 60-70 tals låtar.

När blev du vuxen?
Jag väntar lite till med det… heh

Vilket är ditt sämsta köp?
En lampa som skulle projicera en stjärnhimmel i taket, slutade upp med ett enda stort stjärnfall. Katastrof! 

I filmen om ditt liv, vem spelar dig då?
Zooey Deschanel. Tro det eller ej, har hört att vi är lika.




Vad ogillar du i din personlighet?
En aning konflikträdd, har svårt att säga nej och att bli arg.

Vad är din bild av total misär?
Svältkatastrofer, krigsdrabbade områden & människor som blir utnyttjade.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Självupptagenhet, Översittarpersonligheter & Inskränkthet

Vilken levande människa beundrar du mest?
Jag känner en enorm uppskattning till hela min familj.
De har fått mig att vara den jag är idag. Men min allra bästa vän Alice blir jag ständigt imponerad av!

Vilken är din största fobi?
Jag har faktiskt ingen fobi. *Jinx Jinx*

Vad är din största rädsla?
En olycka där dem jag älskar dör, och jag överlever.




Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Min haka och mina breda axlar

Var skulle du helst av allt bo?
New York

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Ärlighet, lojalitet och lekfullhet

Hur skulle du vilja dö?
Stillsamt och ovetande

Vad är din största extravagans?
Choklad & min kamerasamling




När ljuger du?
Så sällan så möjligt eftersom jag är värdelös på det. Haha
Men när jag måste, gör jag det för att undvika att såra någon eller för undvika en pinsam situation!

Vilken är ditt favorityrke?
Bildjournalist & Kirurg

Vad är ditt motto?
Många försummar den lilla lyckan medan dom väntar på den stora.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Ligger nerbäddad i min säng under min Queenfilt och tittar på Mercurys shower, om och om igen!

Ångrar du något i livet?
Ja! Det gör väl alla
Försöker istället tänka tillbaka på händelserna och lära mig något av dem.

Vad gör du i jul?
Spenderar julen med min underbara familj i Karlskrona.


-------------------

Tack så mycket för hjälpen Hanna
Alla bilder i den här luckan är tagna av Hanna Franzén.
Kolla in hennes hemsida.


Imorgon klockan 06:00 kan du med lätthet slita upp lucka 8 i den här julkalender, du hänger väl med?





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden