lördag 5 april 2008

Indiens landsbygd 4 (börja med nummer 1)


Det var den fredagen det.
Idag sa magen strax efter uppvaknande:
-Kompis, vad har du gett mig? Vi är inte kompisar längre.
Sen har vi varit ovänner hela dagen. Det blir svårt att jobba, men det löser sig. Dessutom känns ju det här lite för privat, men jag bjuder er på det eftersom jag hela tiden väntat på det.
Nu är vi tillbaka på vårt lilla rum. Klockan är 16:00 och vi vet inte vad vi ska göra fram tills vi åker klockan 08:00 i morgon. Jag börjar bli lite trött på alla indier som ställer sig framför mig hela tiden. I vägen liksom för det jag vill fotografera.
Där står dom bara och glor, generar sig inte ett skvatt.
M ligger på sängen och spelar typ tetris på sin telefon. Jag tömmer mina minneskort.
523 bilder blev det idag. Där borde finnas något att lämna till tidningen.
Hoppas jag.
397 igår. Ja, ni fattar. Nu blev det lite fotografi åtminstone.
Det är jobbigt med självförtroende. På samma gång som man nog är rätt nöjd så känner man sig också sämst i världen. Det är jobbigt, men skönt med det digitala att man kan sitta på rummet och kolla lite.
Min Indien mapp som jag har på hårddisken väger nu 38 GB.
Lite att gå igenom med andra ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är grym "Lasse med stort D", du behöver inte vara orolig för din prestation. Du gör alltid ditt bästa och det är det som räknas, men är sjukt spänd på att höra forts på sin äventyrliga historier ifrån Indiens djupaste djunglar. Drive cool, stay in school...hörs/ses fru Bäver

Lars D sa...

Tack Johan.
Du är cool du.
Ska bli kul att ses hemma igen. Snacka, ljuga och mysa med Mary, haha.
Vi hörs mer och vad roligt att du tittar in här.
Vilken ära.
Respekt kompis!
kramen,

lasse

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden