torsdag 19 mars 2009

Bildjournalistik

Vi liksom all fungerande press talar såklart om bildjournalistiken.
Här tjatar vi mycket om att det är för mycket porträtt. Vi försöker jobba oss undan det men det måste ju självklart också finnas i en tidning. Men det är hela tidningen som inte får vara full med dom.
Idag blir jag glad när jag slår upp tidningen.
På ettan händer det något och som jag sa i förra inlägget, det är Thomas Löfqvist.
I B-delen är det ett fint porträtt och här ska det ju vara det.
Foto: Anna Bank.
På vår lokala del så är det Hussein som varit på volleyboll och det är första gången jag ser en annorlunda bild från volleyboll.
Glädje för mig, glädje för läsaren.


1 kommentar:

Johan Marklund sa...

Jag gillar din blogg, den är konkret, har du tips på andra bra siter som berör fotojournalism?

Gärna sådana som berör både praktiska och etiska problem/lösningar.

Luddigt, ja, men du kommer nog ngt smart på lager som kan förgylla denna dödens sysslolösa eftermiddag...
// johan

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden