fredag 27 mars 2009

Hur gör jag då?


Årets bild är för mig en viktig och rolig grej.
Jag står för det. På något sätt så ses det ibland som lite fult.
Grarup säger att man inte ska bry sig om tävlingar.
Visst, det är ju lätt för honom att säga.
Men sluta tävla då, säger jag.
Det får dock inte ta över allt. Det är en krydda på året/yrkeslivet.
Som IDK sa nu när han fick pris för årets naturbild.
- När man stått där uppe vill man gärna ha mer.
Jag känner igen det men det är såklart själva fotograferingen som är hela grejen.
Det är ju det viktigaste. Inga bilder ingen tävling kan man ju säga.
I slutet av april ska jag åka till Amsterdam och hurra och mysa med Bävman och LarsL på WPP.
Det ska bli så ini helvete roligt, trots att jag inte själv får pris.
OM, jag säger OM, jag skulle få ett pris där någon gång blir jag väl som Bävman.
Har svårt med andningen...
Själv är jag livrädd för hur bilder ska tolkas eller att något ska bli fel.
2007 gjorde jag ett jobb på boxartjejen Klara Svensson och när vi kom till ÅB så sa Daniel Nilsson:
- Men kan du verkligen ha med det där porträtten.
Jag hade tänkt tanken.
Porträtten här ovan är taget i studion till ett autografkort till Klara själv.
Hon bad om det och jag tog bilden. Jag sprayade vatten i hennes ansikte.
Nej, jag kunde inte skicka med den i reportaget. Jag hade inte kunnat stå för det.
- Men om jag skriver i bildtexten att den här bilden är från en studiofotografering till hennes fans.
Nej, det blev ingen bild. Jag tog den här under istället och den kanske rent utav är bättre.
Klara har varit hos sin doktor och går på parkering till sin bil.
Jag knäpper ett kort och det kunde jag stå för.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden