söndag 1 mars 2009

Fåglar och björnen


Foto: Ingemar D Kristiansen/ Sydsvenskan
Årets naturtidning igen.
Förra året fick Thomas pris för årets naturbild.
Björnen står på en djurpark och det blev ett himla liv om det.
Så mycket att man skrev in i reglerna att bilder som tävlar i naturklassen inte får vara tagna i inhägnat område.
Nu vann IDK med sin fågelbild och jag vet att alla hos oss är extra glada för just det här priset.
IDK är nämligen värd det så himla mycket. Han är en så hygglig människa.
Bara det att han vaknar så tidigt på morgonen gör ju honom till en god representant till årets naturfotograf.
Dessutom fick han en stor fin skrivare av Canon. Kul.
Jag fick frågan under festnatten om inte fågelbilden var tagen i inhägnat område den också.
- Nej, sa jag.
- Är inte hela Skåne inhägnat, det borde det vara, sa den människa jag inte minns vem det var.

Foto: Thomas Löfqvist/ Sydsvenksan

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden