torsdag 9 april 2009

Peter Frennesson


Foto: Peter Frenneson
Min kompis och kollega Peter har gjort en bok!
Det är ju otroligt roligt tycker jag och du kan köpa ditt ex här.
Okej, Håkan Engström är också med på boken och han jobbar också på Sydsvenskan.
Vi har varit i Dublin några gånger. Roskilde och Hultsfred och så alla andra band och kulturpersonligheter såklart.
En gång på Roskilde bodde vi i Køge så det var en liten bit att köra när vi var färdiga.
Vi kom in på hotellet sådär festivalsskitiga med damm i håret och smutsiga jeans.
En öl hade smakat gott innan läggdags resonerade vi och klockan var sen, så full fart var det som gällde.
- Två öl, sa Håkan till bartendern och han hällde upp.
Jag tog fram pengar men han ville inget ha och det är klart att just det var lite konstigt.
- Det är såklart gratis, sa bartendern på danska.
Vi greppade våra ölglas och snurrade liksom runt på barstolarna sådär som man gör i en bra och insåg att här var det bröllop.
Frackar och långa klänningar och brudens far kom fram och skrattade åt oss och sa bara.
- Det är gott så, drick ur och känn er som hemma, idag gifter sig min dotter.
Vi skrattade och sen gick vi och la oss.
Frennesson kan jag berätta mer om en annan gång.

Foto: Peter Frenneson

Foto: Peter Frenneson

Foto: Peter Frenneson

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag slår till direkt!
Kul med bilder. Kul med musik.
Av dessa bilder att dömma ser det ju subtilt och skönt ut. Ser även fram mot texten. Att få läsa om dessa sköna artister.

Hälsar fotograf Anders Eklund på Motala Tidning.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden