tisdag 24 augusti 2010

400-500...


Pontus Tideman var en jäkel på att sätta upp bilder. Också.

Har du haft utställning i ett tält någon gång?
Ha inte det. Det är dumt och på gränsen till farligt.
Vi på Sydsvenskan har ju hängt några bilder i vårt tält här på Malmöfestivalen.
Just nu är det både storm och ett fasligt regnoväder i stan. Låt mig säga att inte bara bilderna blir levande utan väggen som dom hänger på blir än mer levande. Att det sen på nätterna regnar in gör det inte bättre för bilderna och ramarna dom hänger i.
Idag fick vi börja med att hänga om flera bilder och snurra och vända på kartongen bakom.
Ja, jag vet Peter, att jag tänkte lite fel, haha.
Idag var vi ett gäng som skulle träffa läsare mellan 14-16.
Jag och Peter kunde inte riktigt enas om det var 400 eller 500 besökare riktigt.
Men är det så noga egentligen?
Men som Peter sa:
- Men det är ju bara under dessa två timmarna, sedan i fredags har det passerat tusentals.
Jo, lite så.
Men så är det ju också så vi jobbar på Sydsvenskan.
Om det kom någon tidning?
Jovisst, en och dom tog bild också. Kommer inom kort i en brevlåda nära dig.





Men var det verkligen mellan 400 och 500 som besökte er under de där 2 timmarna?
Nej, inte riktigt. Men det blåset ju så mycket...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man köpa bilderna?
Anna-Greta

Lars D sa...

Javisst, hör av dig till mig och berätta vilken du vill ha så fixar vi det.

/LarsD

Lars D sa...

Det kommer mail.
Nej, det var inte Sydsvenskan som kom.
Det var öresundskonsortiets egen personaltidning.
Kul.


/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden