tisdag 24 augusti 2010

Våra bilder av Öresundsbron



Idag skriver jag på A2 i tidningen.
Såhär står det:

I år fyller Malmös kanske mest kända silhuett, Öresundsbron, 10 år.
Sydsvenskans fotografer fick helt fria händer att skildra tioåringen.
Det är en väldokumenterad bro som tornar upp sig mitt i Öresund. Porträtterad av varenda turist som besökt regionen.
Alltså en ganska svår uppgift.
Sydsvenskans fotografer tog sig an uppgiften och skildrade den på sina sätt.
Trots brons fasta och konkreta byggnation så har vi lyckats hitta variation i bilderna. Ena v fotograferna åkte under bron, en annan flög över den och några åkte på den.
En, Linda Axelsson lämnade inte köksbordet hemma för att göra son version av bron. Bilden nedan är förmodligen den enda av bilderna som kommer publiceras.
Men hur ser du bilderna, undrar du?
I Sydsvenskans tält på Malmöfestivalen finns alla bilder.
Gå dit och titta och just idag kan du träffa mig och någon av mina kollegor och snacka fotografi.
Vi finns på plats idag klockan 14-16.
Kom dit!


Foto: Linda Axelsson/Sydsvenskan

Nu på morgonen får jag mail från marknadschefen. Några av bilderna är fuktiga och har buktat sig.
Fanken, dom måste in till bild så vi får fixa det, vi är inte helt vana att ställa ut och att göra det i ett tält 50 meter från Öresund med den fuktigheten hör verkligen inte till vanligheten.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden