torsdag 28 juli 2011

Trött


Foto: Paula Bronstein/Getty Images

Nu har jag en dag kvar innan min semester. En fredag kvar.
Jag känner mig trött så den kommer alltid lägligt den där semestern.
Har jobbat mycket den senaste månaden.
Trött också på vad som händer, hur fan ser det ut nu?
Vart är vi på väg?
Ledsen mer kanske.

Det som hände i Norge är sjukt, helt galet. Jag tror inte jag behöver poängtera det.
Vad är det som föder en sådan ilska och var kommer den ifrån men kanske allra mest, när finns det en chans till att det slutar?
Se bilder här, eller varför inte Times bilder här.
Sydsvenskan hade två fotografer där uppe en kortare tid också och du ser Åsa Sjöströms bildspel här och Kalle Melanders här.

Det är fullständigt galet att en ynka människa kan förstöra för så många människor så att hela deras liv rasar.
Själv sitter han och småler i polisbilen i sin Lacostetröja.
En av fotograferna som tog den heter Jon-Are Berg-Jacobsen och jobbar på Aftenposten.
Du kan läsa en intervju med fotografen här.

Danskarna då?
Jo, där passar ingen in med utländsk härkomst. Så har det varit länge i Finland. Hur kan det bli så galet?
Danskarna stoppar inte där, nu vill dom också med sin teknik utrota människor med downs syndrom.
Nej för fan, skärpning här nu va. Läs om eländet här.

Hur går det för Johan Persson i Etiopien då?

Nej, nu måste jag göra fredagen och sen koppla ur.
Vila och tänka.

Glömma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Danmark genomför en konsekvent fascistisk politik utan att, som det verkar, ens en gång blinka. De goda krafter som ändå finns i Danmark; det är hög tid för er att mobilisera nu.
/M

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden