fredag 26 augusti 2011

Östen har namnsdag



Min fredag.
Jag åker ner till ribban i Malmö och går en lång sväng på ribban och runt västra hamnen.
I västra hamnen sitter det två damer med Claude Monethattar och har dukat upp grejer på en filt.
Jordgubbar, ostar, bröd och champagne.
En fredag morgon. Klockan var 9.30 och jag hälsade fint på dom och sa att det såg fint ut.
På vägen mot kallbadhuset stod det en man och kollade i gräset.
Han var full med tatueringar och jag kollade på honom. När han såg det gick han ner i spagat direkt.
Från stående ställning alltså.

Bastu och bad på kallbadhuset i Malmö.
Efter det en sushi i bilen med den här utsikten. Fint va?
Det är fredag det!

På jobbet då?
Ja, där är det fredagsbön och tyvärr är det också Daniel Ekbladhs sista dag på jobbet för den här gången.
Usch, känns tråkigt tycker jag. Saknar redan både honom och Amelie Herbertsson.
Men dom drar vidare till sina skolor.

Nu ska jag fortsätta min semester.

Bonus.
Jag såg Östen som har namnsdag idag på stan. Vi jobbar på samma jobb.
Han såg inte mig men jag såg att i hans sandaler hade han en orange strumpa och en blå.
Det såg fint ut tycker jag.

Trevlig helg.

2 kommentarer:

bloggare på icedaniel.se sa...

Härligt att se, du är en bra fotograf !

Lars D sa...

Tack!
men kopian är inget vidare ser jag nu.
Skyller på stress och är glad för ditt beröm.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden