söndag 29 september 2013

Gävle


Det kommer ett glädjande sms från Kina på morgonen som väcker mig.
Jag blir glad direkt och ser att solen skiner dessutom.
Söndagen börjar riktigt fint.

Jag får ingen tidning och är det något tidningsbranschen tappar av så är det när tidningen inte kommer.
Blir lite förbannad ändå.


Ser en film innan jag somnar igår om Antoine D´Agata.
Mycket märklig man i mina ögon åtminstone.
Du kan förresten se lite du också här


Bilderna till det här inlägget är tagna på friidrotts-SM i Gävle för något år sedan.
Tagna med en gammal skruttig panorama.
Film såklart och sen scannade på min Plustek.
Ja, där fick du lite teknik också mitt i allt på morgonen.


Imorgon är det jobb igen och jag ska vara på vår Lundaredaktion hela veckan.
Ja, hela månaden förresten.
Där får jag mysa med IDK och köpa sallad på saluhallen i Lund.
Det är fint.
Visst, vi har ett pingisbord där också men det är liksom inte som vanliga bord.
Mer ett mötesbord som blir ett pingisbord vid behov.

 En vecka ska jag dessutom på kurs i Kalmar under oktober månad, det blir härligt att få lära sig lite mer om filmens värld.
Jag kommer såklart återkomma till det.
Den veckan får någon annan mysa med IDK alltså, det var mest det.




Nu har jag ärligt inte talat tid att blogga mer, jag måste vidare i livet.
Hoppas du får en riktigt fin söndag.
Det ska jag ha och jag har svarat på sms:et från Kina att jag är glad.

1 kommentar:

Peter Holgersson sa...

Riktigt kul att se! Jag var där men hade inte haft äran att få lära känna dig på den tiden...

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden