tisdag 24 september 2013

Stuwice


Den här bilden tog jag i Polen den 18 juli 1997.
Jag minns känslan och regnet som hängde i luften.
Vattnet och översvämningarna som var på väg in över Stuwice.
Byborna förberedde sig.
Jag tog några bilder (på film) och soppade på rummet och sände hem.
Polen var alltid spännande att sända ifrån.
Men jag håller där, det kan bli så himla långrandigt annars.
Kidsen idag tror säkert att det alltid funnits internet och det är väl bara att sända hem.
Nej, säger jag.
Allt har sett annorlunda ut.
Det var dessutom på den tiden då mediabolagen tjänade pengar.

Det är tisdag och regnet hänger också i luften här i Malmö.
Det är grått och rätt tråkigt.
Jag har svårt att hitta energin men vill heller inte använda den här kanalen till att gnälla om det.
Det är en del roligt på väg in också men det är tufft när jag ser Åsa Sjöströms bord helt tomt här på jobbet.

Ska på kurs på Fojo i oktober. Det ska bli riktigt roligt.
PF-dagarna är på ingång i Danmark i November liksom fotomässan i Stockholm.
Jag har några "gig" på mässan.
Schyffert/Rehborgs nya serie på SVT kickar igång i november.

Jag är imponerad och lite avundsjuk på Jan Grarup som öppnat ett galleri.
Återkommer i den frågan.

Så roligt med 2 kommentarer på mitt Lundell-inlägg.
Det har ju inte sådär direkt något med foto att göra men ibland använder jag bloggen till en egen "kom ihåg lista".
Kul att fler fick glädje av den ändå.

Idag är det möte med ledningen och fotbollsträning.
Blir säkert en bra dag ändå.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden