lördag 22 november 2014

Lördag, lugnet och glädjen

När jag kommer hem från en minst sagt stressig fredag ligger det inte mindre än två paket i posten.
Visst, jag måste bara säga att fredagen också var väldigt fin.
Åter till posten.

Ett paket från fina Tobbe&Hanna med ett så fint kort att jag blir tårögd och en fin tröja som jag nu har på mig.
Snart, alldeles snart tar jag av den och lägger mot vit bakgrund och kanske får jag Hasselbladspriset för den bilden.
Man vet aldrig.
Tack, tack Tobbe&Hanna.




Sen ett tungt paket (6kg) som jag fick hämta på posten med två nya böcker till hyllan.
Förra veckan köpte jag dessutom ytterligare en så nu står det tre olästa fina här vid bordet.
En form av glädje det.

När jag kommer ur duschen har Peter Claesson ringt med fina ord på svararen.
Jag blir glad.
Ja, lite sprallig på något sätt känner jag mig.
Kanske det är så att mycket faller på plats så sakta och det känns fint det med.

Tom Sundh, mailar också och tipsar om det här, läs du också.
Tack Tom!

Jag läser om Win Wenders nya film om Sebastiao Salgado i tidningen Leica.
Den hade jag gärna sett inom kort.
"The salt of the earth" heter den och här under ser du trailern.



Nu tror jag att jag ska ta av plasten och sätta mig till rätta framför brasan och bara låta de nya böckerna kicka in så att säga.

Peter. Jag ringer under helgen.


1 kommentar:

Jonas sa...

Salgado filmen ser lysande ut!!! Har du sett Wenders PINA? En underbar film on Pina Bausch, även om man inte tycker om dans.

J

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden