söndag 30 november 2014

MFF-boken!


Om du följt med på den här bloggen under året som gått så har du märkt hur mycket fotboll jag gjort under året.
Eller hur?

Redan i Florida i februari visste jag att det kommer bli massor med Malmö FF i min kalender.
Kanske jag ska sammanställa det i en bok, tänkte jag.
Sen, när allt är klart.
Jag var med när MFF tog SM-guld i Borås 2013 och tänkte att det blir en start i boken.
OM, Malmö FF tar guld igen vill säga.
Från guld till guld.

Det gjorde dom.
Inte helt vanligt att ett och samma lag tar guld två år på raken.
Nu har du säkert koll på att Malmö FF gjorde en "supersäsong" och tog guld igen och gick vidare i Europaspel och fick spela mot storlag som Juventus och Atletico Madrid (som var med i finalen förra året)

Jag samlade ihop mina bilder och gjorde en bok på egen hand.
En liten (dyr) upplaga på 100 ex som du lätt kan köpa med en print till.
En såkallad "printbok".
När jag fått det godkänt av tidningen så kom vi fram till att det skulle också göras en i tidningens namn.
Jenny Rydqvist fick 4 dagar på sig att göra 140 sidor och sen gick den till tryckeriet.
Måste jag berätta att hon är grym?
Har du hängt med i den här bloggen under många år så känner du igen hennes namn.

Nu finns den på riktigt och tidningen har helsidesannonser i tidningen om den.
Igår (lördag) fanns det dessutom en liten intervju med mig på A2 som du ser längst ner i det här inlägget.

Mycket mig, mycket MFF och kul med en egen bok också.

Köp den, du kan lätt göra det här.
Är du sugen på en printbok får du maila mig helt enkelt.



2 kommentarer:

Peter Holgersson sa...

Riktigt kul!!!

Peter Holgersson sa...

I meddelandefältet skrev jag en hälsning till Sydsvenskans ledning ;-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden