fredag 23 oktober 2015

MFF-Donetsk


I onsdags var det Champions Leauge match mellan Malmö FF och Ukrainska Shakhtar Donetsk här i Malmö.
Matchen spelas som vanligt i 90 minuter och jag summerar matchen här i bilder.

1. Pa Konate som jag alltid undrat varför han inte är ordinarie tog sig fram på kanten och spelade in till Markus Rosenberg, ja du ser på bilen överst.



2. Markus Rosenberg tar emot bollen fint och placerar den fint i målet bakom Andriy Pyatov.
1-0 till Malmö FF alltså.


3. Markus Rosenberg jublar direkt och pekar på Pa Konate som spelade in bollen.


4. Pa Konate och Markus Rosenberg jublar tillsammans och just det här med jubel har jag alltid diskuterat så du vet vad jag tycker om det.
Men det jag gillar i den här bilden är att Nikola Djurdjic trampar Markus på tårna.
Bonus alltså.


5. I andra halvlek gasade båda lagen och MFF hade kunnat göra fler mål.
Nikola Djurdjic missade också en straff och stod bara kvar och suckade förståligt över det.


6. Markus Rosenberg var fram och tröstade honom men var säkert innerst inne ganska missnöjd med att han missade.

Malmö FF - Shakhtar Donetsk
1-0

2 kommentarer:

Jonas sa...

Detta är bildjournalistik

Bra jobbat

Lars D sa...

Tack vännen!
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden