söndag 1 november 2015

SM-guld! SM-guld!


Igår fick jag chansen att jobba för Getty Images som slår sig in på den svenska marknaden.
Det var kul att få göra det.
IFK Norrköping vann SM-guld i år och vi slapp regnet.
Idag ser jag att många kollegor flyger till Ukraina för Malmö FF,s match bortamatch i CL.
Känns lite märkligt att inte vara med på den resan, men så är det ju.
Nya tider.

Jag hör rykten om prisdumpningar och det gör mig så ledsen.
Vi fotografer gräver vår egen lilla grop som vi alla ska falla ner i sen, när inga aktörer är beredda för att betala.
Då ska vi inte heller bli förvånade.

Men jag skrattar också mycket under matchen tillsammans med Tomas LePrince.
Tack så mycket!

Johan Lindqvist på Göteborgs-Posten skriver fint om mig på Facebook.
Tack så mycket!

Jag får hjälp av Andreas Hillergren med mina kameror och sändare.
Tack så mycket!

Varje gång det vankas guldfirande så regnar det nästan jämt.
Jag vet det för jag har varit med om så många firanden.
I sådär 15 år har jag förvånats över de här löpsedlarna som ska fram hela tiden.
Är inte den idén tråkig redan när den gjordes första gången?
Finns det ingen redaktör som ska komma på något nytt snart?
Varför gör man så?
Jag fattar ärligt talat inte, är det för att förstöra för alla andra eller är det för att idiotförklara läsarna?
Ärligt, jag fattar det inte.
Jag minns att för något år sedan när MFF tog guld här i Malmö så stoppades dom.
- Varför ska spelarna hålla i dom, sa man då.
Hade varit roligt om fler tidningar kom med grejer.
Båtnytt kunde komma och dela ut roder till alla eller en porrtidning som delade ut dildos till spelarna.
Då hade det (kanske) känts lite roligt.

Peter Holgersson och Josefine Loftenius var på matchen igår.
Så fina, men vi var för fokuserade allihop för att hinna snacka ordentligt.
Såklart.
Men fint att se er.
Tack så mycket!

Idag är det söndag och andra saker än fotografiska väntar för mig.
Det blir en fin dag, det är jag säker på.

Ha en fin söndag!

3 kommentarer:

P-O Stoltz sa...

Getty!? E' inte det ganska stort?? I så fall borde du ju vara på rätt väg. Hälsningar från Göteborg

Lars D sa...

Jo, de är störst ;-)
Känns som rätt väg.
/LarsD

Josefine sa...

Jättefin bild Lars. Och tack detsamma, det var fint att se dig tycker vi. Vi pratar ifatt nästa gång :-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden