tisdag 17 maj 2016

David Alan Harvey


Visst, jag har skrivit om David Alan Harvey tidigare men idag dök han upp i min väg igen.

Jag och Kalle Melander lyssnade på David i Amsterdam, jag tror året var 2011 och vi visste ärligt talat inte särskilt mycket om honom då.
(1. Den filmen ligger längre ner i det här inlägget)
Kanske kändes han lite gubbsjuk men efter det där har han i mina ögon bara växt.
Det är en man som man gärna hade varit vän med på något sätt, han känns så snäll.
Nu fyller han 72 år och är fortfarande igång.
Han fotograferar för National Geographics och är medlem i Magnum.

Idag på väg på ett uppdrag lyssnade jag på det senaste avsnittet av "The Candid Frame" som mycket riktigt är med David.
Lyssna du också!
Lätt att ladda ner som podcast till iPhonen.
Här är hemsidan, du söker lätt på applestore efter podcasten.

Efter den där föreläsningen har jag såklart slukat mycket han gjort och förundras över hans öga.
Han är passionerad och hängiven till det han gör och han tycks ha en grym våning i Brooklyn.
Humor har han också.
(2. Kolla bara hans väskfilm längre ner i inlägget.) 

För inte så länge sedan släppte David en bok som heter "based on a true story".
Det är inte vilken bok som helst det där.
(3. Ta dig en titt på den boken längre ner i inlägget.)

Han grundade också Burn magazine som du lätt kan kika in på då och då, för det är väldigt bra grejer där.
Här har du länken.

Såklart har han hållit ett TED-talk också.
(4. Du ser det längre ner såklart.)

Vill du kanske följa honom på uppdrag i Brasilien där han hängt väldigt mycket?
(5. Se en film därifrån längre ner)

Till sist undrar du kanske var för jag så gärna skulle vilja hänga lite med honom i NY.
6. Se en liten film längre ner från hans lägenhet.)

Ja, det var lite David Alan Harvey det som dök upp i en podcast idag.

1.


2.


3.


4.


5.


6.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden