tisdag 24 maj 2016

Men på något sätt är det ändå vind i seglen

Det rusar fram och några stora lämningar är snart på gång och sen kan jag andas ut ett litet tag.
Komma ikapp med de där sista punkterna på listan så jag kan släppa dem för ett tag.
Känns bra.

Det är vår/sommar i Malmö och idag har jag fått min cykel fixad så den funkar fint som kontorscykel också.
Jag är glad för det.

Igår fick jag möjligheten att gå på fotboll igen.
Till det här inlägget har jag valt 2 st bilder på MFF:s tränare Allan Kuhn när han drar på sig sin tröja innan matchen.

För rätt många år sedan nu hade jag Lars Dafgård på en kurs i Kalmar.
Det var en fin vänskap som möttes där.
Han jobbar som du säkert vet i Falun och nu släpper hans tidning, och han själv en dokumentär.
Jag har inte hunnit se den ännu men tipsar dig gärna om den ändå.
Se den här.

IndustriSverige håller på att stänga igen för sommaren snart.
Det märks, ett litet tag till och sen är det pang bom.

Jag var upp på Sydsvenskan idag och fick träffa några fina gamla kollegor.
Det var fint.
Nu ser jag att Ann Heberlein hoppar av som skribent på Sydsvenskan också.
Läs mer här.
Ann skriver:
"Min självrespekt förbjuder mig att skriva för en kulturchef (Rakel Chukri) som kräver att jag ska undvika specifika ämnen på min privata facebooksida".
Jag tror det faller när man tror att man skriver för cheferna och inte läsarna, men det där kan vara ett vanligare synsätt än vad vi fattat inom tidningsindustrin.

Men vad är det som händer med GP?
Är det på riktigt det där?
Oroande och hur många tidningar blir drabbade nu och hur många kollegor?
Nej, jag vill inte tänka på det.

Jag saknar min nya bordsgranne, han borde komma snart tycker jag.

Imorgon har min chef beordrat mig till en halvdagskonferens och det känns faktiskt himla lyxigt.
Det var inte igår jag var på konferens, men nu gäller det.
Sommar och några nya projekt ska styras upp på bästa sätt.
Du får säkert en kort rapport om det hela.
Håll ut!

Men nu måste jag nog packa ihop här lite.
Ha en fin kväll.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden