söndag 12 februari 2017

Australien

För några veckor sedan när min vapendragare Jonas Lindkvist fyllde 50 år fick han av sin fru, Jessica Gow ett inramat fotografi av Trent Parke.
Väldigt fint och den däringa Trent Parke har förföljt oss sedan 2000.
Jag minns att under sommar-OS i Sydney fann vi många duktiga fotografer som vi inspirerades av och har följt oss ett tag nu.
Det är roligt, så sent som igår bläddrade jag i Trent Parkes "minutes of midnight".
Jag vet att jag tjatat om det tidigare men det går alltid att göra igen.
Så en liten lista över fotografer från Australien alltså, det är ju söndag liksom.

Trent Parke
Tim Clayton
Adam Pretty
Craig Golding
Steve Christo

Här ser du några av Trents prisade bilder i world press photo och här Tims.
Adam Pretty har fått 6 priser i upp och du ser mer här.
Craig och Steves prisade bilder ser du här och här.
Många av de här filmerna har du sett förut men du får dem ändå, okej?















Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden